TIGER 800 XRX

The XRX is a ride that delivers much more than the base model XR, with additional equipment and technology to give the XRX a performance that generates self-assurance and poise.
Four riding modes, and new full-colour TFT instruments and switchgear, are a few of the many extra mid-spec XRX features that deliver a full-on road focused adventure every single day.
SPECIFICATIONS
Feature | Details |
---|---|
Price | |
On the road price | From ₩15,990,000 |
Feature | Details |
---|---|
Engine & Transmission | |
Type | Liquid-cooled, 12 valve, DOHC, in-line 3-cylinder |
Capacity | 800 cc |
Bore | 74.05 mm |
Stroke | 61.9 mm |
Compression | 11.3:1 |
Max Power EC | 95 PS/ 94 bhp (70 kW) @ 9,500 rpm |
Max Torque EC | 79Nm @ 8,050rpm |
System | Multipoint sequential electronic fuel injection |
Exhaust | Stainless steel 3 into 1 header system, side mounted stainless steel silencer |
Final Drive | O-ring chain |
Clutch | Wet, multi-plate |
Gearbox | 6 speed |
Feature | Details |
---|---|
Chassis | |
Frame | Tubular steel trellis frame |
Swingarm | Twinsided, cast aluminium alloy |
Front Wheel | Cast aluminium alloy 10-spoke 19 x 2.5 in |
Rear Wheel | Cast aluminium alloy 10-spoke 17 x 4.25 in |
Front Tyre | 100/90-19 |
Rear Tyre | 150/70 R17 |
Front Suspension | Showa 43 mm upside down forks, 180 mm travel (140 mm low seat version) |
Rear Suspension | Showa monoshock with hydraulically adjustable preload, 170 mm rear wheel travel (150 mm low seat version) |
Front Brakes | Twin 305 mm floating discs, Brembo 2piston sliding calipers, Switchable ABS |
Rear Brakes | Single 255 mm disc, Nissin single piston sliding caliper, Switchable ABS |
Instrument Display and Functions | TFT multifunctional instrument pack with digital speedometer, trip computer, digital tachometer, gear position indicator, fuel gauge, service indicator, ambient temperature, clock and four rider modes (Road/Offroad/Sport/Track) |
Feature | Details |
---|---|
Dimensions & Weights | |
Width Handlebars | 795 mm |
Height Without Mirror | 1,350 mm |
Seat Height | 810 - 830 mm. Low seat version available: 760 - 780 mm mm |
Wheelbase | 1,530 mm |
Rake | 23.8 º |
Trail | 86.6 mm |
Dry Weight | 200 kg |
Tank Capacity | 19 L |
숫자로 본 타이거 800 XRX
더 높은 반응성과 저회전에서의 출력과 토크를 높인 스릴 넘치는 새로운 세대의 엔진
8,050rpm에서 발휘되는 최대 토크는 보다 부드럽고 신뢰할 수 있는 라이딩이 가능합니다.
‘로드’, ‘오프로드’, ‘레인,’ 스포츠’ 총 4개의 라이딩 모드를 선택할 수 있습니다.
각도 조절이 가능한 풀 컬러 계기반은 포괄적인 정보를 제공하며 직관적으로 사용이 가능합니다.
주요 기능

더 높은 반응성의 엔진
무게를 최적화한 새로운 세대의 800cc 트리플 엔진은 한층 높은 반응성과 가속성으로 최고 95마력을 발휘합니다.

더 짧아진 1단 기어 비
기존보다 짧게 설정된 1단 기어비는 온로드와 오프로드 상황 모두, 엔진 저속영역에서 더 많은 트랙션과 즉각적인 반응성을 제공합니다.

새롭게 적용된 더 가벼워진 배기 시스템
새롭게 적용된 배기 시스템은 보다 자연스러운 배기 흐름은 물론 보다 훌륭한 트리플 사운드를 제공합니다.

최첨단의 기술
라이더 중심의 기술 사양들이 적용되었습니다. 여기에는 트라이엄프의 데이타임 러닝 라이트(DRL) 시스템과 새로운 풀 컬러 TFT 계기반, 새롭게 인체공학적으로 디자인된 스위치버튼과 5개 방향으로 조작되는 조이스틱, 업데이트된 크루즈 콘트롤, 4개의 라이딩 모드 및 히티드 그립 등이 포함됩니다.

라이딩 모드
모험을 즐길 준비가 끝난 XRX 모델은 ‘레인’, ‘로드’. ‘오프로드’ 및 ‘스포츠’ 총 네 종류의 라이딩 모드를 제공해서 어떤 도전에도 준비 되어 있습니다.

서스펜션
프론트 포크는 쇼와(Showa)의 것으로 180mm의 트레블을 갖고 있고, 리어에는 쇼와(Showa)의 유압 프리로드 조절식 리어 모노쇼크를 장착해 170mm의 휠 트레블을 제공합니다.

새로운 브렘보 프론트 브레이크
새롭게 적용된 브렘보(Brembo) 프론트 브레이크 시스템은 타이거 800 XCX의 고급스러운 스타일과 제동 성능을 제공합니다.

현대적인 스타일
새로운 스타일, 프리미엄 차체, 오프로드 스타일의 프론트 펜더, 고품질 배지, 디테일과 새로운 그래픽의 조합이 연출하는 현대적이이고 역동적인 자세를 경험해 보십시오.

휠과 타이어
새로운 타이거 800 XRX는 메첼러(Metzeler)의 투어런스 넥스트 타이어와 19인치 캐스트 휠을 적용하여 다양한 라이딩 환경에서 신뢰할 수 있는 트랙션과 콘트롤성을 제공합니다.

인체공학적 디자인
실용적인 기능 개선을 통해 라이더에게 한층 높은 승차감을 제공합니다. 다섯 단계로 조절되는 윈드 스크린과 에어로 디플렉터, 보다 편안해진 시트 구성 그리고 오프로드와 온로드 모두에서 보다 높은 수준의 콘트롤성을 제공하기 위해 새롭게 적용한 핸들바 포지션이 포함됩니다.

조정 가능한 시트고
타이거 800 XRX는 두 단계로 시트고를 조정할 수 있도록 했습니다. 이를 통해 기본 시트고 830mm에서 20mm를 더 낮춰 시트고를 810mm로 조정할 수 있어 각각의 라이딩 스타일과 선호하는 포지션에 맞출 수 있습니다.