TIGER 1200 XCA

When you’re ready to face the ultimate in adventure riding, the top specification 1200 XCA lets you leave the everyday behind, with a Tiger that’s now as great off-road as its always been on.
As the highest spec model, there’s a serious amount of features over the XCX model including technology, ergonomic and styling enhancements to make this Tiger more agile and capable than ever before.
SPECIFICATIONS
Feature | Details |
---|---|
Price | |
On the road price | From ₩33,000,000 |
Feature | Details |
---|---|
Engine & Transmission | |
Type | Liquid-cooled, 12 valve, DOHC, in-line 3-cylinder |
Capacity | 1,215 cc |
Bore | 85 mm |
Stroke | 71.4 mm |
Compression | 11.0:1 |
Max Power EC | 141PS / 139bhp (104kW) @ 9,350rpm |
Max Torque EC | 122Nm @ 7,600rpm |
System | Ride by Wire, fuel injection |
Exhaust | Stainless steel 3 into 1 header system, side mounted stainless steel silencer |
Final Drive | Shaft drive |
Clutch | Wet, multi-plate hydraulically operated, torque assist |
Gearbox | 6-speed |
Feature | Details |
---|---|
Chassis | |
Frame | Tubular steel trellis frame |
Swingarm | Single-sided, cast aluminium alloy with shaft drive |
Front Wheel | 32 spoke, aluminium rim, for tubeless tyres 19 x 3.0 in |
Rear Wheel | 32 spoke, aluminium rim, for tubeless tyres 17 x 4.5 in |
Front Tyre | 120/70 R19 |
Rear Tyre | 170/60 R17 |
Front Suspension | WP 48 mm upside down forks, electronically adjustable damping, 190 mm travel |
Rear Suspension | WP monoshock, electronically adjustable semi active damping with automatic preload adjustment, 193 mm wheel travel |
Front Brakes | Twin 305 mm floating discs, radially mounted monobloc Brembo 4-piston calipers, switchable ABS |
Rear Brakes | Single 282 mm disc, Nissin 2-piston sliding caliper, switchable ABS |
Instrument Display and Functions | TFT multifunctional instrument pack with digital speedometer, trip computer, digital tachometer, gear position indicator, fuel gauge, service indicator, ambient temperature, clock and six rider modes (Road/Offroad/Off-Road Pro/Sport/Track/Rider-Customisable) |
Feature | Details |
---|---|
Dimensions & Weights | |
Width Handlebars | 930 mm |
Height Without Mirror | 1,540 mm |
Seat Height | 835 - 855 mm |
Wheelbase | 1,520 mm |
Rake | 23.2 º |
Trail | 99.9 mm |
Dry Weight | 248 kg |
Tank Capacity | 20 L |
주요 기능

10Kg 이상 경량화
전체 모터사이클에서 약 100가지 이상의 개선점을 통해 놀라운 수준의 경량화(신형 타이거 XC라인업에서 최고 수준의 경량화)를 이룩함으로 오프로드 주파성과 온로드에서의 핸들링을 향상시켰습니다.

더욱 강력하고 반응성이 뛰어난 엔진
스릴 넘치는 새로운 세대의 타이거 1200 XCA 엔진은 141PS으로 강력해진 최고 출력(@ 9,350rpm)과 122Nm의 최대 토크(@ 7,600rpm)을 발휘하여 언제라도 보다 즉각적인 출력 전달 특성과 부드러운 라이딩이 가능합니다.

새롭게 적용된 프리미엄급 에로우(Arrow) 배기 시스템
새롭게 적용된 배기 시스템은 기존보다 더 짧고 무게가 가벼워졌으며, 한층 스릴 넘치는 타이거의 트리플 사운드를 제공합니다.

XCA에 특별히 적용된 기술 사양
XC 라인업 최상위 사양으로 가장 발전된 형태의 기능들을 포함하고 있습니다. 여기에는 어뎁티브 코너링 라이트, 6개의 라이딩 모드, 트라이엄프 시프트 어시스트, LED 안개등, 히티드 라이더 및 동승자 시트 및 언덕 밀링 방지 기능 등이 포함됩니다.

라이딩 모드
XCA는 라인업 최고 수준에 해당하는 6개의 라이딩 모드를 제공합니다. ‘레인’, ‘로드’, ‘오프로드’, ‘스포츠’, ‘라이더 설정’ 및 새롭게 적용된 ‘오프로드 프로’ 모드를 통해 새로운 XCA는 모든 도전에 준비되어 있습니다.

새로운 휠과 고사양 타이어 적용
더 높은 수준의 올라운드 성능을 제공하기 위해 32개의 스포크가 적용된 스타일리시한 올블랙 알루미늄 휠에 메첼러(Metzeler)의 투어런스 튜브리스 타이어(프론트 R19 x 3”, 리어 R17 x 4.5”)를 장비했습니다. 또한 옵션으로 오프로드 성능을 인정받은 피렐리(Pirelli)의 스콜피온 타이어를 선택할 수도 있습니다.

인체 공학적인 디자인
더 많은 라이더와 다양한 라이딩 스타일을 고려하여 디자인을 개선 했습니다. 보다 편안한 시트 구성 요소, 오프로드와 온로드 모두에서 보다 높은 수준의 콘트롤성을 제공하기 위해 새롭게 적용된 핸들바 포지션이 포함됩니다.

더 강력해진 타이거 스타일
보다 현대적인 프리미엄 차체에 프리미엄 그래픽과 역대 최고 수준의 마감으로 완성된 특유의 근육질 스타일의 타이거 1200을 경험해보십시오.

조절 가능한 시트고
타이거 1200 XCA는 두 단계로 시트를 조정할 수 있습니다. 기본 시트고 855mm에서 20mm를 더 낮춰 835mm로 조정할 수 있어 각각의 라이딩 스타일로 더 편안한 라이딩 경험을 제공합니다.

고사양 브레이크
대구경 305mm 더블 플로팅 디스크와 브렘보(Brembo)의 레디얼 마운트 방식 4피스톤 모노블럭 캘리퍼를 장착했습니다. 여기에는 새로운 BRM10B 브레이크 패드가 적용되며 리어 브레이크에는 282mm 구경의 싱글 디스크와 니신(Nissin)의 2피스톤 슬라이딩 캐리퍼가 적용됩니다.

고사양 서스펜션
XCA는 프리미엄급 조절식 WP 서스펜션을 채용했으며, 트라이엄프 세미 액티브 서스펜션(TSAS) 시스템을 적용했습니다. 이를 통해 라이더가 라이딩 시의 모터사이클 반응에 맞춰 손쉽게 서스펜션 설정을 조정할 수 있습니다.